तुमच्या पहिल्या Airbnb गेस्ट्सचे स्वागत कसे करावे
You may have questions about how to get ready for your first guests. Here are a few tips to set up a smooth experience.
Provide a simple check-in process
Set up a process that’s simple and reliable. Add directions to your place, a check-in method, and step-by-step check-in instructions in your listing’s arrival guide. Many guests prefer the convenience of self check-in, which allows them to get inside without you being there.
Guests can access your check-in instructions in their trip details 48 hours before they’re scheduled to check in, or 24 hours before if you have a flexible cancellation policy.
Anticipate guest needs
Every guest is different, but most expect to have access to certain items and information. Take these steps to provide a comfortable stay.
Stock up on the basics. These include towels, linens, pillows, soap, and toilet paper.
Make yourself available. Have a plan for how you’ll resolve issues quickly, and remind guests they can reach out if anything comes up.
Add a house manual. Provide important information, like how to access the internet and use appliances. Leave a printed version where guests can easily find it.
- Add a guidebook. Share your local tips, including places to dine, shop, sightsee, and experience the outdoors.
Communicate early and often
Every interaction you have with guests is an opportunity to set expectations and show you care about their needs.
Create a welcoming environment. Prioritize inclusive practices to help every guest feel comfortable in your space. Start by simply asking guests what would help them feel at home.
Be understanding. Try to look at every situation from the guest’s perspective.
Respond promptly. Having a good response rate helps your listing appear higher in guests’ searches on Airbnb. Use the app to communicate quickly, and set up scheduled messages to provide helpful information at important moments, like check-in.
Here are a few sample messages to consider scheduling at certain times. These examples use shortcodes, placeholders that automatically fill in reservation, listing, and guest details. Insert them from the drop-down menu, because they won’t work if you manually type them.
तुमची जागा स्वच्छ आणि नीटनेटकी ठेवा
गेस्ट्सना आल्यावर स्वच्छ जागा हवी असते. एक नित्यक्रम तयार करा ज्यामध्ये सर्व पृष्ठभाग, जमीन आणि कपडे साफ केले जाते.
कुठे डाग, घाण आणि केस आहेत का ते बघा. सहसा बेडच्या खाली, ड्रॉवरच्या आत आणि खिडकीच्या कव्हरिंग्सकडे दुर्लक्ष केले जाते.
सौम्य सुगंध निवडा. कोणत्याही प्रकारच्या तीव्र सुगंधामुळे गेस्ट्सना त्रास होऊ शकतो. स्वच्छता करताना खिडक्या उघडा आणि सौम्य, बहुउद्देशीय जंतुनाशके वापरा.
- वैयक्तिक वस्तू काढून टाका किंवा स्टोअर करा. यामुळे तुमची जागा अधिक आकर्षक आणि सुटसुटीत वाटते.
रिव्ह्यूसाठी विचारा आणि रिव्ह्यू द्या
चेक आऊटनंतर एकमेकांचा रिव्ह्यू करण्यासाठी तुमच्याकडे आणि तुमच्या गेस्ट्सकडे 14 दिवसांचा वेळ असतो. रिव्ह्यूज तोपर्यंत लपवले जातात जोपर्यंत तुम्ही आणि बुकिंग करणारे गेस्ट आपआपला रिव्ह्यू सबमिट करत नाहीत किंवा 14 दिवसांचा रिव्ह्यूचा कालावधी संपत नाही. गेस्ट्स त्यांच्या एकूण अनुभवासाठी आणि सहा सब-कॅटेगरीजसाठी स्टार रेटिंग्ज देखील देऊ शकतात. त्या सबकॅटेगरीज आहेत: स्वच्छता, अचूकता, चेक इन, कम्युनिकेशन, लोकेशन आणि व्हॅल्यू.
तुमचे पहिले काही रिव्ह्यूज खूप महत्त्वाचे आहेत. तुम्हाला तीन रिव्ह्यूज मिळाल्यानंतर तुमचे एकूण रेटिंग तुमच्या लिस्टिंगवर दिसेल आणि सर्च रिझल्ट्स मध्ये तुमच्या लिस्टिंगच्या रँकवर या रेटिंगचा परिणाम होऊ शकतो. चेक आऊटच्या दिवशी मेसेज शेड्युल करा आणि गेस्ट्सना त्यांच्या वास्तव्याचा रिव्ह्यू देण्यास सांगा.
रिव्ह्यूज करताना प्रामाणिक आणि आदरपूर्ण रहा आणि प्रत्येक गेस्टचे मूल्यांकन करण्यासाठी समान मानक वापरा. रिव्ह्यू प्रक्रिया गेस्ट्स आणि होस्ट्स यांच्यात विश्वास निर्माण करण्यात मदत करते.
लर्निंग सिरीज: पहिली होस्टिंग
या लेखात दिलेली माहिती पब्लिकेशन नंतर कदाचित बदललेली असू शकते.